Oportunități de studii în Franța pentru mediciniști

Publicat: 27.03.2015

DSC_5957Studenții Universității de Stat de Medicină și Farmacie ”Nicolae Testemițanu” au participat la o întrevedere cu reprezentanții Alianței Franceze din Republica Moldova (AFM). Pe parcursul întrunirii, Baptiste Mignot, animator cultural și lingvistic în cadrul AFM, a prezentat mediciniștilor oportunități de burse, stagii și schimburi de experiență, oferite de Franța, la care ar putea să se înscrie. Studenții noștri au fost interesați, în special, de programele de studii în rezidențiat pentru că acestea le oferă posibilitatea de a obține atât cunoștințe teoretice, cât și practice.

 

Potrivit reprezentantului AFM, statul francez oferă unele din cele mai mici taxe de școlarizare din lume, dar, totodată, garantează calitatea diplomelor acordate. Tinerii care doresc să își continue studiile în Franța trebuie să înregistreze rezultate foarte bune, să-și elaboreze un proiect profesional și să posede anumite abilități practice în domeniu. În plus, este absolut necesar să dețină un certificat de cunoaștere a limbii franceze (minim nivelul B2), ce ar presupune susținerea examenului DELF/DALF sau testele TCF, TEF sau e-TEF.

 

Victoria Botezatu, studentă în anul V, Medicină generală, a efectuat deja un stagiu practic de 6 luni, în două spitale din Toulouse, Franța, în cadrul programului Erasmus Mundus. Tânăra povestește că acolo a obținut diverse abilități practice, și-a dezvoltat tehnicile de comunicare, a consultat pacienți, a asistat la nașteri, a participat la intervenții chirurgicale și a urmat un curs complet de chirurgie digestivă. În perioada verii, tânăra și-a planificat un stagiu de o lună și jumătate la același spital pentru a se specializa în obstetrică și ginecologie.  

 [nggallery id=228]

Oportunități de studii în Franța pentru mediciniști

Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.

SOCIAL MEDIA

Comentarii