Tehnici interactive în pedagogia medicală

Publicat: 22.11.2017

DSC_6420Un grup de profesori francofoni de la Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” au participat la un curs de formare în pedagogia medicală, desfășurat în zilele de 20 și 21 noiembrie curent, la Centrul de Reușită Universitară.

Cursul a fost ținut de profesorul Doina Azoicăi de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, România, Visiting Professor al Universității noastre. Profesorul a mulțumit reprezentantei Antenei AUF în Chișinău pentru posibilitatea de a face un transfer de cunoștințe cadrelor științifico-didactice ale USMF „Nicolae Testemițanu” și a remarcat că cei mai buni dascăli în pedagogia medicală sunt francezii, oamenii care au construit o istorie a  pedagogiei medicale în lume.    

Olesea Simion, responsabilă de proiectul CRU la Antena AUF, a declarat că această instruire se integrează perfect în strategia AUF, care are drept scop dezvoltarea calității învățământului universitar.

DSC_6500La ceremonia de înmânare a diplomelor participanților a fost prezentă și Silvia Stratulat, șefa Departamentului Didactic și Management Academic al USMF „Nicolae Testemițanu”. Conferențiarul universitar a menționat că, în timp, fiecare cadru științifico-didactic își dezvoltă propria experiență în predare, iar metodele interactive și experiența profesorului Doina Azoicăi și ale altor colegi care vin să împărtășească din cunoștințele lor aduc un plus de valoare în procesul de instruire.

Pe parcursul celor două zile de formare, Liviu Iarovoi, conferențiar universitar la Catedra de boli infecțioase, tropicale și parazitologie medicală a declarat că a aflat informații noi despre obiectivele și direcțiile pedagogiei medicale, pregătirea unui curs magistral, metode interactive de instruire a studenților, corectitudinea prezentării materialului, etica deontologică în procesul de predare ș.a. „Având în vedere că suntem nu doar medici, ci și pedagogi, aceste cursuri ne-au oferit posibilitatea de a reevalua metodele proprii de predare”, a spus  conferențiarul.

În opinia Cătălinei Croitoru, conferențiar universitar la Catedra de igienă generală, acest curs a venit cu elemente inovative foarte utile pentru procesul de predare atât pentru catedrele clinice, cât și pentru cele fundamentale, unde diferă partea aplicativă, iar în ceea ce privește abilitățile/competențele pedagogilor, acestea au fost îmbunătățite.

DSC_6443În cadrul seminarului au fost abordate subiecte precum modalitățile de evaluare și leadership-ul în pedagogia medicală; transferul de cunoștințe din sala de curs în sala de tratament; motivarea studenților în dobândirea cunoștințelor; motivarea cadrelor științifico-didactice de a deveni cei mai buni formatori; pregătirea și desfășurarea unui curs practic (simulare, învățare prin prisma problemelor); evaluarea rezultatelor formării pedagogice, atât la nivel de curs, cât și de oră practică ș.a.

Pe perioada aflării la USMF „Nicolae Testemițanu”, prof. Doina Azoicăi a avut o întrevedere cu rectorul Ion Ababii unde a fost discutată posibilitatea constituirii unei Unități de Epidemiologie Clinică – UEC Chișinău, în cadrul Rețelei de Epidemiologie Clinică Internațională Francofonă - RECIF. Decizia va fi luată după consultarea reprezentanților Departamentului Știință, Școlii doctorale în domeniul științelor medicale și cadrelor științifico-didactice ale USMF „Nicolae Testemițanu”.

[nggallery id=640]

 

 

Tehnici interactive în pedagogia medicală

Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.

SOCIAL MEDIA

Comentarii